In 2010 bracht Jay-Z zijn biografie Decoded uit, de artiest werkte voor de marketing van dit boek samen met zoekmachine Bing. De marketing campagne pakte erg goed uit, de resultaten en de campagne zie je in onderstaand filmpje.

Goed voorbeeld van een marketing campagne

Leer ook boeken verkopen

Je boek, muziek of kunst is niet zomaar een product. Om jouw “product” zit een verhaal en dat verhaal is minstens even belangrijk als jouw product. Niemand zit te wachten tot jouw product uitkomt, tenzij ze een reden hebben om erop te wachten. Door een verhaal rond jouw product te creëren bouw je spanning op, deze kun je vervolgens gebruiken om het verhaal af te maken en je product te verkopen.

Jay-Z marketing campagne

Meer leren over boeken verkopen

Al eerder heb ik artikelen geschreven om mensen te stimuleren om boeken te verkopen. Het is belangrijk dat je dit zelf leert zodat je minder afhankelijk bent van anderen en nog meer invloed kunt uitoefenen op jouw eigen creaties. De artikelen:
Hoe kun je geld verdienen aan het schrijven van een e-boek?
Hoe promoot ik een boek of e-boek?

Mark Grasmayer ENMAGeschreven door Mark Grasmayer.