Vakantie in Moskou
Het is even stil geweest op de blog vanwege mijn vakantie. Ik ben vorige week namelijk naar Moskou geweest. Ben jij avontuurlijk? Dan raad ik je aan Moskou te bezoeken. Elke dag maak je iets vreemds mee en ze spreken er alleen Russisch dus je zult goed moeten zijn in...
read moreJouw muziek op de radio krijgen?
Tegenwoordig kan iedereen zijn muziek op de radio krijgen, jij ook. In dit artikel leg ik uit hoe je ervoor zorgt dat jouw muziek binnen een maand op de radio komt. Je hebt een groot voordeel want lang, lang geleden hadden platenmaatschappijen alle macht over de...
read more#Hashtag #Kunst #Marketing
Inmiddels heb je vast al gemerkt dat de #Hashtag ook op Facebook te gebruiken is. Maar heb jij al bedacht wat jij met een hashtag kan bereiken? Of beter gezegd, wie jij met een hashtag kan bereiken? Misschien kun jij ook wel nieuwe mensen bereiken door je kunst te...
read moreGoed marketingboek: De Plakfactor
Voor mijn marketing en communicatie studie kreeg ik veel boeken te lezen, maar de boeken waar ik echt inspiratie uithaal zijn boeken die ik na de opleiding las. Ik heb al meerdere keren de vraag gekregen wat een goed marketingboek is? Of met welk marketingboek iemand...
read morePink Floyd en Spotify
Het album "Dark Side of the Moon" van Pink Floyd is één van de meest verkochte albums ooit. Spotify wilde daarom graag het album aan zijn catalogus toevoegen. In eerste instantie wilde Pink Floyd dat het album alleen beschikbaar was voor betalende leden, tot ze met...
read moreQuote van van Gogh
"Wat zou het leven zijn als we geen moed hadden om iets te proberen? " Van Gogh. Lees deze quote nog één keer en ga dan meteen weer aan de slag. Je kunt zelf veel bereiken als je maar kei hard doorzet en moed hebt om te proberen je doelen te bereiken. Meer inspiratie...
read moreNamen zijn belangrijk!
De naam van je band, atelier, theater, voorstelling, etc. is erg belangrijk. De naam kan zorgen dat mensen gepakt worden, interesse krijgen en meer willen weten. Het tegenovergestelde kan ook gebeuren, dat mensen juist jouw artikel laten liggen, er niet over praten en...
read moreDe voordelen van gratis
Veel bedrijven, kunstenaars en muzikanten zijn bang om iets gratis weg te geven. Logisch want ze zien de kosten van het product maar als ze het gratis weggeven zien ze niet direct resultaat. Maar je kunt veel bereiken door iets gratis weg te geven. Wil jij weten wat...
read moreTrailer naar succes
Films tonen al lang voordat ze officieel uitkomen trailers. Niet één trailer maar meerdere trailers. Op deze manier kunnen ze snel zien welke trailer aanslaat en welke niet. Zo weten ze in welke trailer ze promotie geld steken, zodat deze trailer als reclame voor een...
read moreEerste papierloze bibliotheek?
Door een uniek idee uit te voeren kun je flink veel aandacht krijgen. Heb je gehoord dat deze zomer in Amerika de eerste papierloze bibliotheek opent? Dit bericht verspreidde zich wereldwijd op nieuwssites, van BBC tot Nu.nl. Maar hoe komt het dat dit idee zich zo...
read moreThis was the old Enma. It was focussed on entertainment marketing to stimulate the Dutch culture.
Goed marketingboek: De Plakfactor
Voor mijn marketing en communicatie studie kreeg ik veel boeken te lezen, maar de boeken waar ik echt inspiratie uithaal zijn boeken die ik na de opleiding las. Ik heb al meerdere keren de vraag gekregen wat een goed marketingboek is? Of met welk marketingboek iemand...
read morePink Floyd en Spotify
Het album "Dark Side of the Moon" van Pink Floyd is één van de meest verkochte albums ooit. Spotify wilde daarom graag het album aan zijn catalogus toevoegen. In eerste instantie wilde Pink Floyd dat het album alleen beschikbaar was voor betalende leden, tot ze met...
read moreQuote van van Gogh
"Wat zou het leven zijn als we geen moed hadden om iets te proberen? " Van Gogh. Lees deze quote nog één keer en ga dan meteen weer aan de slag. Je kunt zelf veel bereiken als je maar kei hard doorzet en moed hebt om te proberen je doelen te bereiken. Meer inspiratie...
read moreNamen zijn belangrijk!
De naam van je band, atelier, theater, voorstelling, etc. is erg belangrijk. De naam kan zorgen dat mensen gepakt worden, interesse krijgen en meer willen weten. Het tegenovergestelde kan ook gebeuren, dat mensen juist jouw artikel laten liggen, er niet over praten en...
read moreDe voordelen van gratis
Veel bedrijven, kunstenaars en muzikanten zijn bang om iets gratis weg te geven. Logisch want ze zien de kosten van het product maar als ze het gratis weggeven zien ze niet direct resultaat. Maar je kunt veel bereiken door iets gratis weg te geven. Wil jij weten wat...
read moreTrailer naar succes
Films tonen al lang voordat ze officieel uitkomen trailers. Niet één trailer maar meerdere trailers. Op deze manier kunnen ze snel zien welke trailer aanslaat en welke niet. Zo weten ze in welke trailer ze promotie geld steken, zodat deze trailer als reclame voor een...
read moreEerste papierloze bibliotheek?
Door een uniek idee uit te voeren kun je flink veel aandacht krijgen. Heb je gehoord dat deze zomer in Amerika de eerste papierloze bibliotheek opent? Dit bericht verspreidde zich wereldwijd op nieuwssites, van BBC tot Nu.nl. Maar hoe komt het dat dit idee zich zo...
read moreMarketing van het Rijksmuseum
Zoals je waarschijnlijk al hebt gehoord heeft het Rijksmuseum na een verbouwing van 10 jaar zijn deuren weer geopend. Van het Rijksmuseum kun je als marketeer veel leren. Zo hebben ze met hun site al veel binnen- en buitenlandse prijzen in de wacht gesleept. Behalve...
read moreInspirerende quote
Deze quote over acteurs geldt ook voor artiesten, kunstenaars en ondernemers. Wil je nog meer inspirerende quotes lezen? Kijk dan bij het artikel Inspirerende quotes van artiesten Geschreven door Mark Grasmayer. ...
read moreNetwerken is onmisbaar (Video)
Vandaag was ik bij de band The Timers in de SAE Studio te Amsterdam. Natuurlijk heb ik hier weer even een filmpje gemaakt, helaas was dit te donker dus heb ik na afloop nog een auto interview gedaan met de gitarist van The Timers, Jesse Straver. Jesse Straver is een...
read more